thesmile

thesmile
מתכונים, טיפים והסברים לחיים רגועים, בריאים ושמחים יותר, כל טעם קצת.

ילד קשה, זה ילד שקשה לו

תקלו על בני משפחותיכם במזונות "מחייכים" והחיים יחייכו בחזרה אליכם.

יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

עוגיות קשיו מושחתות, מחייכות, ללא גלוטן וחלב אך עם המון חיוכים. סוג של פליאו

 
שני מתכונים מחייכים היום, כל אחד מהם הוא פתרון מעולה לנשנושים זמינים, טעימים ומזינים. למה כל כך חשוב? כי חייבם לספק אלטרנטיבה ראוייה לשקיות הזבל שכבר לא נאכל.
 
הקשיו המלוח מוצא את עצמו במוקפצים "תיילנדיים" ליד "רוטב הסויה" המחייך, בשקית קטנה כמנת חרום, בקישוט של עוגיות וקרקרים, בגרנולה המחייכת ביתית שתיכף נלמד להכין, ומה לא.
 
 
והעוגיות?
 
אהה... דלות פחממות, נטולות גלוטן וחלב, מתונות בסוכר, וממכרות לחלוטין.
 
אלו העוגיות שאני מחייכת חיוך קטן לעצמי כשאני מכניסה אותן לקופסת ארוחת הבוקר, במקום הסנדוויץ'.   הן פשוטות להכנה, מדגדגות את הלשון, ומבטיחות לילד אנרגיה, בהירות מחשבתית, והרבה מינראלים חיוניים, יחד עם הכיף של עוגיה מושחתת, עשירה ומפנקת.
 הן גם הרבה יותר זולות מPEPPERIDGE FARM, אם כי בהחלט באותה ליגה. ולמצוא מכתון מחייך, ללא גלוטן וללא חלב בליגה הזו... אמרתי מספיק.  האמת? יש לי עוד מתכון לעוגיות קשיו מדהימות, והוא אפילו טבעוני.  אבל כל דבר בזמנו. בינתיים תיהנו מזה.
 
 

-מתכון לעוגיות המושחתות-

 
מה צריך?
 
כוס וחצי קשיו טבעי ,מושרה עם אין לכם בלנדר חייתי.
3/4 כוס סוכר חום בהיר (דמררה אצלנו הולך חזק), או 1/2 כוס סוכר ו1/4 כוס מייפל, אבל אז חייבים להוסיף את שיבולת השועל.
1/3 כפית סודה לשתיית
1/4 כפית מלח
 1 ביצה גדולה
 1 כפית תמצית וניל (עדיף טבעי)
 3/4 כוס אגוזי קשיו קלוי ומומלחים, קצוצים גס
 
 
אופציה :
  1/2 כוס שיבולת שועל שלמה, ללא גלוטן למי שצריך. (אבל זה מוסיף פחממות)
  1/2 כוס צימוקים או פתיתי שוקולד מריר
  1/2 כפית נסקפה ללא קפאין, לטחון יחד עם הקשיו בהתחלה, והנה עוגיות מוקה!
  מלח גס, לציפוי

 
מה עושים?

מחממים תנור ל 180 C. מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה (או שתיים, תלוי בגודל התנור).
 
 מכניסים את הקשיו הטבעי (ללא מי ההשריה אם השריתם) למעבד מזון/בלנדר עד שמתקבלת "חמאה" חלקה ו... חמאתית מאוד. מי שמשתמש במלח ים טבעי בגרגרים גדולים, כמוני, מומלץ לטחון את המלח יחד עם הקשיו. מי שחשקה נפשו בעוגיות מוקה מוסיף 1/2 כפית אבקת קפה נמס ללא קפאין בשלב הזה.
מוסיפים את הסוכר החום, המלח, הביצה ותמצית הוניל עד לקבלת התערובת הומוגנית מאוד, כ -2 דקות (30 שניות בבלנדר החייתי). מוסיפים ידנית, או בערבוב קצר מאוד, את אגוזי הקשיו המומלחים הקצוצים גס, ו/או את פתיתי שיבלת השועל, ו/או את פתיתי השוקולד.
 
 מחלקים את הבצק לכדורים  בגודל  בומבילה (בערך 2.5 ס''מ, אבל "בגודל בומבילה" זה תמריץ מדהים לגייס את הקטנצ'יק למלאכת יצירת העוגיות), ומסדרים על גבי תבנית האפייה המוכנה.
 
משאירים הרבה רווח בין הכדורים, שישתתחו ויתפרסו בזמן האפייה. יותר מים, יותר התפשטות. יותר שיבולת שועל, פחות. מקסימום תפרידו אותך לאחר האפייה. אצלנו יוצא 2 תבניות, וזה טוב. תראו למה.
מי שטעמו קצת בוגר יותר מפזר על העוגיות  קמצוץ של מלח  ים גס. מי שבוגר בעצמו נמנע, כי למה להוסיף עוד מלח? תחליטו לבד.
 
אופים ב 175 C במשך 10-13 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות בקצוות. אני אוהבת קצת יותר חרוך ומשאירה אחת התבניות כ15 דקות. האוכלים מתחלקים חצי חצי בהעדפתם, אבל נחשו מה? כולם אוכלים מכולם. בגדול צריך לחפש צבע חום זהוב עמוק בקצוות, וזהב יותר עדין במרכז.
 
 לאפשר לעוגיות להתקרר על תבנית האפייה ל4-7 דקות, ולאחר מכן להעביר לרשת (או אצל גרגרנים כמונו ישיר לצלחות) להתקרר לחלוטין... או להיאכל מיד.
 
 

-מתכון לאגוזי קשיו מומלחים וקלויים-

 
אגוזי הקשיו הקלויים המומלחים מוסיפים המון לטעם. אל תקנו אותם מוכנים, כי מי יודע מה מוסיפים שם. תכינו לבד. אפשר אפילו להכין עוד מנה תוך כדי שאופים את העוגיות.


מה צריך?

2 -3 כוסות אגוזי קשיו טרי, טבעי, ושטוף היטב תחת הברז
2 כפיות מלח על שתי כוסות מים, או מה שצריך לכסות את האגוזים, באותה פרופורציה (כפית מלח לכוס מים)


מה עושים?

 משרים  את אגוזי הקשיו הטרי הטבעי והשטוף במים ו2 כפיות מלח לכ10 דקות. מסננים היטב. המהדרין מנגבים, אך גם ככה הכל בסדר.  מכניסים לתנור יחד עם כל דבר שאתם אופים באותו זמן (לא יותר מ175 מעלות, אתם רוצים אותם קלויים קלות ולא מטוגנים, בגלל האפקט על השמנים), ומחכים 10 דקות. אחרי 10 דקות מערבבים, כך שהחלקים ה"שזופים"  יתחלקו באופן שווה ואחיד. אחרי 5 דקות שוב. ושוב. בדרך כלל אני צריכה לערבב  כ3-4 פעמים, פחות אם הטורבו מופעל.

 מוציאם ומסננים. החלק הכי קשה במתכון הזה: לתת לקשיו להתקרר בשקט, בלי ש"כל מיני אנשים" יחסלו חצי לפני שיש  סיכוי להכניס את האגוזים הריחניים והפריכים לצנצנת האטומה, כשהם קרים ויבשים לחלוטין. פיתחתי כל מיני שיטות הסוואה אך לא אחשוף אותן כאן, כי "כל מיני אנשים" גם קוראים את הבלוג הזה.  אחת מהשיטות, שכבר נחשפה,  היא להוציא מהמטבח צלחת מלאת עוגיות ולתת להם לריב שמה בסלון... תחליטו על מה אתם מוותרים.



השראה למתכון הראשון  מbakingbites.com'.  גם התמונה. אצלי בינתיים אל הצלחתי להגיע למצב שיש לי מה לצלם, ובגלל זה אני גם לא כל כך בטוחה לגבי זמן האחסון.  העוגיות של המתכון המקורי נשמרות עד שלושה ימים בכלי אטום.  הם אומרים.

בתיאבון!

.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה