thesmile

thesmile
מתכונים, טיפים והסברים לחיים רגועים, בריאים ושמחים יותר, כל טעם קצת.

ילד קשה, זה ילד שקשה לו

תקלו על בני משפחותיכם במזונות "מחייכים" והחיים יחייכו בחזרה אליכם.

יום שני, 4 בינואר 2016

"סבון" לתינוק ולמי שרוצה לפנק את עצמו באמבטיה.(וגם תחליפי משחת שיניים, בזריזות)

הרבה הורים משקיעים מאמצים עילאיים לפקח ולהתאים את המאכלים של הילדים, אבל בד בבד מציפים אותם בהמון כימיקאלים דרך השמפו, המרכך, או משחת השיניים.  זה חבל, כי:
את הצבעים תוסיפו עם מגבות וצעצועים
 
1.      ממילא החומרים האלו כבר נקשרו לסרטן, בעיות נשימה, ADHD  ועוד כל מיני צרות,
2.      למי שהחליט לנסות את שיטת החיוכים, זה יכול לפגוע בהצלחת הניקוי ולגרור שבועות  של בכי ללא צורך,
3.      אם כבר להעמיס על המערכת, לא עדיף לאכול איזה פינוק טוב?
 
הבלוגרית ונסה ברדי (Vanessa Brady) כותבת, בבלוג שלה Http://www.triedandtrueblog.com/author/bumblev/
"קרמים עם המון תוספים או בשמים חזקים בדרך כלל גורמים לי [ולמשפחתי לסוג של תגובה אלרגית ]...זה מטורף אבל בזמן האחרון פשוט לשבת ליד מישהו שיש לו טון של בושם גורם לי לתגובה של גירוד. "
www.lavenderpondfarm.com - ההשראה שלי
הגברת ממשיכה ומרחיבה על הסכנות שבבישום יתר בסביבה, ומסבירה איך היא פיתחה סוג של סבון לבנה הפעוט על בסיס מתכון של מישהו אחר.
 המתכון שלה עשיר מדי בסליצילטים לטעמי (הילדים שלי השלימו את חודש הניקוי עם סבונים רגילים, אך היום כאמור, אני מעדיפה לתת להם קצת יותר סוגי אוכל במקום שמפו בריח קיווי, שממילא מלא בצבעים מלאכותיים מסוכנים), אז גם אני התחלתי לנסות.  התוצאה: "סבון", או יותר נכון "שקית אמבטיה" שגם מנקה את העור בעדינות, וגם מעולה להרגעת אדמומיות (תפרחת חיתולים, מישהו?), וגם מבשמת בעדינות רבה.   
כמו תמיד, הוספתי כמה אופציות למצבי הרוח האישיים שלכם, מתוך הכרה עמוקה בזכות של כל אחד מאתנו להתפנק במקלחת מבלי להרעיל את עצמו או את העולם.  
מה עם סליצילאטים בקמומיל ובשמן השקדים/הקוקוס, תשאלו אותי? אז ככה. אם אתם משתמשים בסבון או תכשיר "רגיל", מתכון זה מפחית את כמות הסליצילאטים והכימיקאלים מעוררי התגובות ב... נגיד 90%, למרות שלדעתי זה יותר.
חוץ מזה, הקמומיל סווגה ב1985 כמאוד נמוכה בסליצילאטים, ורק לפני כמה שנים "שודרגה" לגבוהה מאוד. אולי זה מראה על שינוי בזן הנפוץ? לא יודעה, אבל
 
"סבון" לתינוק ולמי שרוצה לפנק את עצמו באמבטיה.

מה צריכים? :
Source from en:wiki
- 4 כפות קמומיל מיובש- תנסו להשיג את הפרחים, או שפשוט תרוקנו תה קמומיל של ויסוצקי...
- 1/2 כוס שיבולת שועל (אפשר מהיר הכנה, אפשר אורגני, אפשר בלי גלוטן, אפשר הכל)
- 1 כף קורנפלור
- 2 כפיות שמן שקדים  או שמן קוקוס
אופציות:
 
          - 2 כפות לבנדר מיובש
-          להגדיל את שמן הקוקוס לחצי כוס
-          רבע כפית של מלח לימון או סודה לשתיה (לא יותר!!, ולא שניהם יחד!!) להבהרת העור ותחושת רעננות יחד עם פילינג יותר אקטיבי, אבל אז תכונות הרגעת העור, איך לאומר, הלכה פפייפן.
-          מוסיפים כף או חופן פרחי לבנדר יבשים (סליצילטים, אך ריח מעולה)
-          מוסיפים עד 5 טיפות של שמן נרולי (פרחי תפוז), איקליפטוס, לימון, ורדים, עץ התה... לפי חפץ ליבכם אבל היו מודעים לכמות הסליצילאטים שאתם מוסיפים. לעץ התה יש תכונות אנטיבקטריאליות (נגד חיידקים) חזקות. הוא גם בעל ריח חריף, וכמות סליצילאטים מעבר לגג.
-          עד 1/2 כוס ג'ל אלואה ורה טבעי (זה לא משהו שקונים. לוקחים צמח אלואה ורה, שוברים עלה/ענף ומקלפים, שומרים רק את הג'ל הלבנבן/ירקרק בפנים. יש לקחת בחשבון שאלואה ורה מאוווד עשיר בסליצילטים, ועל כן אצל אנשים רגישים הוא יגרום לשלל תגובות, לאחר ההקלה הראשונית של המגע עם העור...

מה עושים? 
1.       טוחנים את הקמומיל ואת שיבולת השועל במעבד מזון עד אבקתי.  אם משתמשים בשמן קוקוס מוצק ו/או באלואה ורה ו/או בלבנדר, מוסיפים גם אותם.
2.      בקערה בינונית, מערבבים את שאר החומרים כולל אלו שבאופציה.
3.       מאחסנים בצנצנת סגורה היטב. אם השתמשתם באלואה ורה קיבלתם סוג של ג'ל, ואפשר להשתמש בו כמו סבון אמבט רגיל. אם לא תקבלו סוג של אבקה או "חול".
4.      לאופציה של ה"חול" – המומלצת מאוד - בכל אמבטיה לוקחים עם כף או מצקת כשתי כפות של "הסבון" לתוך שקית אורגנזה, אם אתם במצב רוח מתפנק ואסתטי, או גרב דקה (ונקיה!) שאבדתם את בת הזוג שלה אם השעה שלוש לפנות בוקר והקטן צורח מכאבים בטוסיק. משתמשים ב"שקית הסבון" לשפשוף הגוף כמו לופה. לאזורים בהם לא רוצים לגעת עם השקית קצת לוחצים ומקבלים "מיץ סבון" על היד. לאמבטיה  מניחים את השקית בתחתית האמבטיה, משפריצים עליה מים מאוד חמים בהתחלה, ומשלימים את המילוי. משאירים עד הסוף ונהנים מכל הטוב של החומרים האלו שמתערבבים עם המים.
5.      הנוסחה הבסיסית משאירה עור רך ורענן, "קטיפתי" כזה, וריח עדין ונעים.
 
בקצרה בקצה כי זה נושא בוער וכואב (במיוחד התגובות למשחות האדומות): משחת שיניים?

פעם משלחות השיניים צמחו על העץ... (מקור- wikicomons)
עדיף פשוט עם שמן זית וסודה לשתייה, או רק סודה לשתיה או מלח פשוט (בעדינות!), או שמן קוקוס וסודה לשתיה... מי שרוצה להוסיף XYLITOL יכול גם (סליצילאטים), אפשר עם חמר bentonite.. . שני רופאי שיניים שאני מכירה משתמשים כל השנים בחימר, סודה ומנטה (אחד מהם), השני פשוט בסודה עם נגיעה ממש ממש רכה בשן.
מכל מקום ל-א לקנות משחות בצבעים ובריחות מוזרים ומנצנצים. פשוט לא.
איזה מוצר קוסמטיקה הייתם רוצים לקנות "מחייך"?
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה