thesmile

thesmile
מתכונים, טיפים והסברים לחיים רגועים, בריאים ושמחים יותר, כל טעם קצת.

ילד קשה, זה ילד שקשה לו

תקלו על בני משפחותיכם במזונות "מחייכים" והחיים יחייכו בחזרה אליכם.

יום שלישי, 12 בינואר 2016

לשלם 16.90 על חבילה של "צ'יפס עדשים"? קרקרים מחייכים, ללא גלוטן, טבעוניים, פרווה

 לשלם 16.90 על חבילה של "צ'יפס עדשים"? קרקרים מחייכים, ללא גלוטן, טבעוניים, פרווה. אפשר לתבל, ואפשר בקלות להפוך לצ'יפס מעניין ומיוחד.
טעים אפילו  ללא כל תוספת- תמונה: S.Cox 
המדף נטול הגלוטן בסופר או בחנות הטבע: הוא קטן, הוא יוקרתי בכאילו ויקר באמת. יש בו המון מלכודות, של חומרים מזיקים במסווה של מזון בריאות, ואני כל פעם שואלת את עצמי: לא מספיק שהילד כבר רגיש וחייב להימנע מגלוטן, אתם חייבים לפוצץ אותו בטעמים מלאכותיים, במונוסודיום גלוטמת, בעמילן מעובד ובחומרים משמרים? עוד לא מספיק רע לו? זה בעיקר נכון למי שאוכל בלי גלוטן בגלל בעיות הקשורות לאוטיזם/ADD. כבר יודעים שחומרי השר''ץ מחמירים את התופעות האלו, והם דווקא נמצאים בהמון תחליפים ללא גלוטן.
עד שנצליח להשמיע את קולנו אצל היצרנים, הפתרון כנראה עובר דרך המטבח הפרטי...

קרקרים אלו לא נופלים מחבריהם המסחריים (להיפך), הם ניתנים לגיוון אינסופי, ומעבר קצר על המחבט או בתנור גריל לאחר משיחת שמן קנולה (או זית, להרפתקנים) הופך אותם לצ'יפס, בתנאי שרידדתם אותם מספיק דק. הם גם טובים לנגב דיפים וממרחים (במיוחד אוהבים את אלו מקמח חומוס וממרח...חומוס, מוזר), ולקחת בשקית לבית הספר בימים האלו שפשוט אין זמן לארוחת בוקר.אה, והם נשארים פריכים לשבועות בכלי אטום. אנחנו הגענו לשבועיים, אחר כך אף פעם לא נשאר. אבל ממציאת המתכון  Stephanie Cox  טוענת לשבועות שלמים. היא גם צילמה קרקרים יותר יפים משלי (אצלנו אין סבלנות, ותמיד מישהו בא "לטעום" לפני שהם מתקררים על המשטח). זה הזמן להזהיר: חכו עד שיתקררו בשביל להעביר לקופסא, אחרת תקבלו פתיתי קרקרים.
סטפני קוקס. אושיית פיילסייף
 
ייתרון נוסף- כאן החלבון כבר בקרקר!


קרקרים מקטניות.  קלים להכנה, וטעמם משובח "סתם כך" או עם פרג, שום או גרגירי דוחן לתוספת קרנצ'.
נסו אותם גם כתחליפי ל 'צ'יפס תירס' בנאצ'וס, ותימנעו מתירס מהונדס גנטית שעוד לא ברור מה הוא עושה לנו...
אני תמיד מכינה מנה כפולה עם שני תיבולים שונים, אך כאן יש כמויות "למתחילים". לגבי בחירת קמח הבסיס: המתכון המקורי קורא לקמח חומוס. זה טעים ובדוק. רק מה? מי שסובל מתת-תפקוד בלותת התריס מומלץ לו להגביל את צריכת החומוס, אז ניסינו עם עדשים כתומות טחונות לקמח (בטחינה ביתית), עם תוספת של שום . בינגו! הצבע, הטעם... העדשים מעניקות טעם מתקתק/מעושן נעים במיוחד. תגוונו!
מה צריכים?
1 כוס קמח חומוס או קמח עדשים כתומות.
יותר קל לרדד בין דפי אפיה
תמונה: S: Cox
 
2 כפות שמן קנולה טוב (ללא תוספת ויטמינים וכיו''ב, ממילא אופים את זה), או שמן זית למי שלא רגיש לסליצילטים
3-4 כפות מים
1/4 כפי מלח
 
 
אופציות:
 
זרעי פרג (כ2 כפיות)
אבקה שום (כ 1/2 כפית)
גרגירי דוחן (גם לא לסובלים מבעיות בלותת התריס)
שבבי פלפל חריף (כ 1/2 כפית): לא לחודש הניקוי, רק עם פלפל חריף מאוד  כי הקפסאיסין שבפלפל החריף "מנטרל" את ספיגת הסליצילטים.
עוד 4 כפות שמן ומלח להכנת צ'יפס
 
 
מה עושים?
מערבבים את כל החומרים היטב מלבד המים. אם רוצים פרג/דוחן על כל הכמות מוסיפים אותם בהתחלה. אם רוצים אותם רק על חלק מהקרקרים מפזרים אותם על החלק הרצוי בזמן הרידוד.
מוסיפים מספיק מים כדי להפוך את הבצק לנוקשה אבל ניתן לרידוד. בדרך כלל 3 כפות מספיקות.
מחלקים ל 2-3 (תלוי בגודל מגשי האפייה שלכם ובכמות שהכנתם)
מרדדים כל חלק כמה דק שאפשר (אבל דק!) בין 2 שכבות של נייר אפייה.
מסירים את השכבה העליונה של הנייר, מחלקים את הבצק לצורות הרצויות, ומחליקים אל מגש אפייה. כמו שכבר הבנתם אותי, ריבועים זה בסדר גמור, אם כי אולי כוכבים יותר ידברו עם הילד... ויש להם יותר פינות שישחימו יפה.
מרובע זה טעים ופשוט
תמונה: SCox
אופים בחום של 200C מעלות במשך 5-8 דקות.
מחכים שיתקרר כדי להעביר אותם לכלי אטום... או שתוותרו על הצורות היפות!
חשקה נפשכם בצ'יפס? תחממו שמן, תזרקו כמה מהקרקרים למחבט עד שהצבע והריח מוצאים חן בעיניכם, או שתמשחו את הקרקרים בשמן, תפזרו מלח גס, ותעבירו מתחת לגריל ל3-4 דקות, תוך השגחה שלא יחרך!
בתיאבון!
 
 
אולי יעניין אותך גם:
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה