thesmile

thesmile
מתכונים, טיפים והסברים לחיים רגועים, בריאים ושמחים יותר, כל טעם קצת.

ילד קשה, זה ילד שקשה לו

תקלו על בני משפחותיכם במזונות "מחייכים" והחיים יחייכו בחזרה אליכם.

יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

רשימה חלקית של הסימפטומים : מה רגישות מזון לא מאובחנת יכולה לגרום לנו.






 
"טעם של חיוכים "
"על סינדרום המסעדה הסינית שמעתם?"
"במחקר באוניברסיטה הבריטית סאות'המפטון השתתפו 153 ילדים בני 3 ו־144 ילדים בני 8-9 ששתו מדי יום 'קוקטיילים' של צבעי מאכל פופולריים ותוסף המזון סודיום בנזואט, במינון דומה למנה היומית הממוצעת של תזונה סטנדרטית של ילד בריטי [שזה לצערנו כנראה קצת פחות מילד ישראלי ממוצע]. התברר שאחרי שתיית הקוקטייל איבדו הילדים את הריכוז וגילו סימנים של היפראקטיביות. בני ה־3 לא הצליחו להתמיד במשחק בצעצוע שהוגש להם, ואילו הגדולים יותר לא הצליחו לסיים משימה פשוטה של תרגיל במחשב." (מתוך YNET)

מתוך אתר fedup.com.au
"כשבא אליי מטופל עם היפראקטיביות, אני אומר לו להפסיק ככל האפשר לצרוך צבעי מאכל וחומרים משמרים", אומר פרופ' יונה אמיתי, יו"ר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה ומומחה בטוקסיקולוגיה ובבריאות הציבור. "[..]צבעי מאכל וחומרים משמרים אמנם לא כלולים בהגדרות הפורמליות של האיגוד הבינלאומי שאחראי על חומרים מסרטנים, אבל יש הרבה שאלות לגבי אינטראקציות בין החומרים הללו. בכלל, לא הייתי מציע לאף אחד להרבות בצבעי מאכל ובחומרים משמרים". (מתוך "גלובס")
כבר שנים עולה המודעות לנזקים שצריכת  "שר''ץ" (חומרים משמרים, מריירים, - חומרי טעם וריח מלאכותיים, וצבעי מאכל ) גורמת לילדינו.

מתוך ניסיון אישי וקבוצתי הבלוג הזה נועד לעורר את  מודעות הילדים וההורים   לחומרים הנמצאים בצלחת היומיומית שלנו, ולהשפעות האפשריות על בריאותנו הנפשית והפיזית.

לצערי אין "בדיקה" של רגישויות מזון, בדומה ל"פסים על היד לאלרגנים"  (אגב, בתי צלחה את כל בדיקות האלרגנים, ללא כל בעיה, והמשיכה לסבול ממכאובים שונים ומשונים עוד כמה שנים, עד שניסינו את שיטת החיוכים. כשבועיים אחרי שהפסיקה מזונות מסויימים רוב הסימפטומים כבר נעלמו.)
כך, שגם אם יצאתם "בסדר", שווה לנסות להוריד כמה סוגי מזון מהתפריט. חודש בחיים זה עובר מהר,  ותמורת חיים ללא מיגרנות, אסטמה, או ילדים שצורחים ללא סיבה  המחיר מאוד מאוד קטן.


בכל בתי הספר שארגנו "תקופות ללא שר''ץ" נרשמה ירידה באלימות ובהפרעות, ועלייה בתוצאות הלימודיות של הילדים, גם בתחומי הספורט.                        מתוך אתר fedup.com.au


מבין הסימפטומים השכיחים שזוהו על ידי ילדים עצמם בגילאים דומים כקשורים לצריכת "שר''ץ":


עצבנות
תוקפנות
חולמנות
טיקים
רצון לפגוע בעצמי או באחר
כאבי ראש
כאבי גב\פרקים
אובדן סובלנות
פריחות עור
 
תופעות ידועות שנקשרו לצריכת שר"ץ : (מתוך אתר fedup.com.au  ומחקרי בית החולים המלכותי בסידניי the Department of Clinical ImmunologyRoyal Prince Alfred Hospital (RPAH), )
מצבי רוח קיצוניים
ושינויים לא מוסברים במצב רוח,
חרדות,
השמנה
דיכאון,


Add caption

התקפי חרדה 
"התקפי דיבור ושירה" לא נשלטים,
 חוסר תשומת לב,

http://www.stephaniedodier.com//
קושי להתרכז או עייפות מתישה,
"אכילת" שרוולים,
טיקים,
מישוש אובססיבי של בדים או חומרים,
חריקות שיניים,
צעקות לא מוסברות,  ("צעקות מלחמה", "אוגי", "שובי", "לתקוף" , חיכיויים של חיות לא במקום...)
עיכוב בדיבור,
אקזמה וגירויים בעור,
אסתמה ואסתמה של העור,
angioedema או נפיחות של השפתיים ,
ריפלוקס,
צרבות,
כאבי בטן,
נפיחות,
תסמין המעי הרגיז כולל עצירות או שלשול,  IBS
"בריחת" חומרים לתחתונים,
הרטבת לילה, או צורך תכוף במהלך היום, לפעמים בלתי נשלט
כאבי ראש,
נטייה להצטננויות וסינוסיטיס,
תחושת מחנק או נזלת באף,
גודש קבוע גרון,
שיעול או אסטמה משותפת כאב,
דלקת פרקים, דפיקות לב, ויש עוד.
ODD (oppositional defiant disorder- ילדים המתנגדים באופן כפייתי להוראות, למשמעת ולחינוך),
ADD,
 ADHD,
תופעות של לקות למידה,

וכיו''ב
אז מה עושים?
נמנעים מהמאכלים המכילים את חומרי השר''ץ, המובאים בבלוג הזה בכמה מקומות, וכמובן מעדיפים אוכל ביתי לא מעובד.  

גם סוכר ומלח לא חברים שלנו.אם אוכל מעובד, בודקים את האריזות.

לומדים את האמת דרך  האתר הזה ודרך האתרים המצויינים fedup.com.au , ו http://www.sswahs.nsw.gov.au/rpa/allergy/.  ,mercola.com

כותבים ליצרני המזון וצלצלים לקווי השרות שלהם, ודורשים  שחומרי השר''ץ, כולל ה MSG   תחת שמות הכיסוי הרבים שלו, וכולל בני דודיו כגון לתת שעורה, מלטודקסטרין, ועמילן מעובד (ראו רשימה כאן) יוסרו מהאוכל שאנו קונים לילדים שלנו. אם אפשר היה לקנות יותר אוכל בריא מוכן היינו פחות צריכים לבשל הכל בבית.

לא מתעצלים וקובעים עם חברים שהאוכל בימי הולדת יכלול גם אלטאנטיבות בריאות. לטחון 3 קופסאות חומוס עם קצת טחינה גולמית, מלח, לימון ושום זה ממש לא עבודה, וזה יכול לחסוך ריבים ומכות במהלך האירוע.

 
בהצלחה לכולנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה