thesmile

thesmile
מתכונים, טיפים והסברים לחיים רגועים, בריאים ושמחים יותר, כל טעם קצת.

ילד קשה, זה ילד שקשה לו

תקלו על בני משפחותיכם במזונות "מחייכים" והחיים יחייכו בחזרה אליכם.

יום רביעי, 13 בינואר 2016

הריח הטוב של הכביסה, והכוח האפל של הג'דיי: איך אנחנו גורמים לדלקות אוזניים אצל הקטנים, וטיפ פשוט להנמיך את סיכוני הסרטן שלהם .

 
הריח הטוב של הכביסה, והכוח האפל של הג'דיי: איך אנחנו גורמים לדלקות אוזניים אצל הקטנים, וטיפ פשוט להנמיך את סיכוני הסרטן שלהם .
(וגם, כביסה עם ריח משגע וידידותי לסביבה ולבריאות שלנו)
 
 
כבר בתחילת חיי המשפחה שלנו הבנו שמרכך הכביסה, ה"ריח הטוב"האהוב עליי כל כך, גורם לשלל בעיות התנהגות ונשימה, ועברנו לפתרון זול, איכותי ונעים לא פחות: חומץ לבן עם כמה טיפות שמן נרולי (פרחי תפוז) או שמן אחר שריחו ערב לכם בתא של המרכך. בדרך פלא ה"אסתמה של העור" של הגיבור התפוגגה לאוויר, אבל היינו צעירים ולא בקטע של לחפור יותר מדי, אז "סתם" המשכנו כך.
על מטהרי האוויר למיניהם, לא שמנו לב במיוחד, עד שגילינו את שיטת החיוכים,והתוודענו לאפקט הלא מבורך של ריחות אלו עלינו ועל ילדינו.
מה הקשר עם הג'דיי? ראינו את "הכוח המתעורר" בD5: תלת מימד על המסך, תנועות בכסא, ושפריצים של "ריחות" כל פעם שהסצנה משתנה. הכי "טבעי" שם היה הסירחון של שדה הקרב... הריח ה"ירוק" של היער והאי הקסום היה, ובכן, רעיל ומלאכותי מספיק לגרום לשתי תופעות: 1. אי נוחות קטנה, כי הריח שאתה מדמיין הרבה יותר טוב ממה שזורקים לך לנחיריים, ו...2. התקפי שיעול בקהל. בקטנה, אך מי שקשוב לזה ישים לב.
הכוח מתעורר. מה עם המודעות לנזקי הריחות הכימיים?
מסתבר שזו לא רק תחושה: שימו לב למאמר שאני מביאה כאן (תמצית בעברית, אבל שווה לקרוא את כולו), ותפנימו: החומרים במטהרי האוויר הנפוצים לא חייבים לעבור בדיקות כמו חומרי המזון, למרות שאנו שואפים אותם ישר לריאות ולמוח שלנו. רבים מהםמוכרים כמסרטנים, מחוללי אסתמה, אצל תינוקות רכים הם גורמים לשלשולים ודלקות אזניים... ואצל כולנו ה"ריח הטוב" הזה גורם לבעיות פוריות! (מקור: וויקיפדיה: Air freshener )
 
 
יש המון מה לקרוא, בין השאר הכתבה הזו שמראה למה "כדורי הריענון" שאנחנו מכניסים לארונות שלנו יכולים לגרום לסרטן,  אבל המסקנה ברורה: להעיף את מטהרי האוויר ואת מרככי הכביסה, ולהשתמש בחומץ עם שמן לכביסה, ובסיר קטן עם מקל קינמון וקליפת תפוז/לימון/וניל שמבעבע על האש לבשם את הבית.
הבאתי רק כתבה אחת כאן, שנפלתי עליה כששאלתי את עצמי למה משתעלים במלחמת הכוכבים (על מרככי כביסה והשפעתם על התנהגות ילדים כבר כתבתי כאן סיפור מהחיים)
כימיקלים רעילים במוצרי כביסה ריחניים ומטהרי אוויר נפוצים-
מחקר של אוניברסיטת וושינגטון על מוצרי כביסה ומטהרי אוויר (מהנמכרים ביותר בארה''ב,והם מאוד דומים למה שיש לנו כאן) מצא כי ממוצרים אלו נפלטים עשרות כימיקלים שונים,חלקם הוכרו כמסרטנים או גורמים לאסתמה. על תופעות התנהגותיות המדעים עוד לא מדברים, אך אמהות רבות מדווחות על "היי" מריח של מרכך או מטהר אוויר, או לחילופן התקפי בכי, או אדישות חולנית...
Add caption
כל ששת המוצרים שנבדקו הדיפו חומרים כימיים, שלפחות אחד מהם הוכר ושימושו הוגבל בגלל רעילותו תחת החוקים הפדרליים בארה''ב, אבל אף אחד מן הכימיקלים האלה לא היה רשום על תוויות המוצר. על הזהרה אפשר רק לחלום!


"פיתחתי עניין בנושא זה, משום שאנשים היו אומרים לי שמטהרי האוויר בשירותים ציבוריים וריח ממוצרי כביסה [..ץ] היו הופכים אותם חולים," אמרה אן Steinemann, פרופסור באוניברסיטת וושינגטון להנדסה אזרחית וסביבתית וענייני ציבור. "ואני רוצה לדעת," מה יש במוצרים אלה שגורמים לתופעות האלה? '"



היא ניתחה את המוצרים לגלות ולאפיין את הכימיקלים שבהם.


"הופתעתי הן ממספר הכימיקאלים שנמצאו, ומהרעילות הפוטנציאלית שלהם", אמרה Steinemann [...]


"כמעט100 תרכובות אורגניות נדיפות נפלטו משישה מוצרים אלה (הכוונה כאן ב"אורגני" אינה בריאותית, אלא להגיד שאלו לא מינראלים, אלא חומרים ממשפחת הפחם שנספגים בגוף), ואף אחד מהם לא מופיע על שום תווית מוצר. בנוסף,חמש מתוך ששת המוצרים זוהו כפולטים 'מזהמים מסוכנים לאוויר" על פי הגדרת רשויות הבריאות בארה''ב, ולפחות אחד כפולט חומר מסרטן שנחשב על ידי הסוכנות להגנת הסביבה בארה''ב ככזה "שאין לו רמת חשיפה בטוחה" (זאת אומרת שכל כמות,אפילו הקטנה ביותר, מסרטנת), "אמר Steinemann.
 
לכן, לא צריך להתבייש בחנויות לבקש להורית את מפזר הריח המעצבן הזה...
 
שמתם לב, ש"may the Force be with you" זה למעשה תרגום של "ה' עמכם"?
 
אולי יעניין אותך גם:
 
 
אסמכתאות מדעיות-
1. ^ Jump up to: a b "Material Safety Data Sheet (MSDS), BadAir Sponge®" (PDF). Mateson Chemical Corporation. 2007.
7. Jump up ^ "Symptoms of mothers and infants related to total volatile organic compounds in household products" Arch Environ Health. 2003 Oct;58(10):633-41; PMID 15562635;
8. Jump up ^ Farrow, Alexandra; Taylor, Hazel; Northstone, Kate; Golding, Jean (1 October 2003). "Symptoms of Mothers and Infants Related to Total Volatile Organic Compounds in Household Products". Archives of Environmental Health: An International Journal 58 (10): 633–641. doi:10.3200/AEOH.58.10.633-641. via Avon Longitudinal Study of Parents and Children Key Findings
9. Jump up ^ Steinemann, A.C. "Fragranced consumer products and undisclosed ingredients." Environ Impact Assess Rev 2009;29(1): 32-38.
11. Jump up ^ Caress, S.M., and Steinemann, A.C. "National prevalence of fragrance sensitivity." J Environ Health 2009;71(7):46-50.
13. Jump up ^ "Mothballs, air fresheners and cancer". Environmental Health Association of Nova Scotia. Environmental Health Association of Nova Scotia. Retrieved 24 May 2013.
14. Jump up ^ B.C. Wolverton, Ph.D., Rebecca C. McDonald, "Foliage Plants for Removing Formaldehyde from Contaminated Air Inside Energy-Efficient Homes and Future Space Stations", NASA TM-84674 , December 1982.
15. Jump up ^ B.C. Wolverton, Rebecca C. McDonald, E.A. Watkins, Jr., "Foliage Plants for Removing Indoor Air Pollutants from Energy-Efficient Homes" Economic Botany, 1984, pp. 224-228.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה